Εβδομάδα Κώδικα 2019 - ΣΤ' και Δ' τάξη
Στη φετινή Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα 05 έως 20 Οκτωβρίου 2019, η ΣΤ' τάξη συμμετείχε με το event: "Me The AI #2.0 - The code hunters" ενώ η Δ΄τάξη συμμετείχε με το event: "STEM On Board - Let Us be STEMs". Συνεργάστηκαν, επίσης, με σχολεία από Ελλάδα, Κύπρο, Κροατία, Μολδαβία, Λιθουανία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Τουρκία ώστε να πάρουν μέρος και στο codeweek4all challenge και να διεκδικήσουν την πιστοποίηση αριστείας στον ψηφιακό γραμματισμό!
Στα πλαίσια του etwinning project μας "Me The AI #2.0", οι μαθητές της ΣΤ' τάξης, κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα έκαναν τα πρώτα τους βήματα στη Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) και στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence). Έφτιαξαν, δηλαδή, ένα πρόγραμμα σε περιβάλλον Scratch, με το οποίο ο υπολογιστής αναγνώριζε "καλές" και "κακές" λέξεις, που εμφάνιζαν αντίστοιχα ένα γελαστό ή ένα λυπημένο emoji. Ήταν η πρώτη τους προσπάθεια στη μηχανική μαθήση αφού εκπαίδευσαν τον υπολογιστή τους πως να μάθει και να αναγνωρίζει κείμενο αλλά και να "εκφράζει" συναισθήματα! Τέλος, στη web 2.0 εφαρμογή "Accenture Intelligent Space Exploration" δίδαξαν σε ένα ρομπότ πως να αναγνωρίζει εχθρικά ή φιλικά πλάσματα που επισκέπτονταν τον παράξενο πλανήτη του.
Οι μαθητές της Δ΄τάξης εκτός από την εφαρμογή "Accenture Intelligent Space Exploration", ασχολήθηκαν με προγραμματισμό σχετικά με το εκπαιδευτικό πρότυπο STEM, το οποίο αποτελεί και θέμα του eTwinning project τους "Stem On Board". Με την εφαρμογή "RoboGarden", βοήθησαν ένα robot να ολοκληρώσει τις διαστημικές αποστολές του αφού πρώτα συγκέντρωσαν πληροφορίες για Science, Technology, Enginnering και Mathematics. Επίσης, προγραμμάτισαν το robot Botley χρησιμοποιώντας ένα εύχρηστο τηλεχειριστήριο, ακολουθώντας συγκεκριμένες διαδρομές και δίνοντας κατάλληλες εντολές στο ρομποτάκι.
Δείτε στα παρακάτω video την υπέροχη δουλειά τους αλλά και τα πιστοποιητικά που πήραμε για την αξιόλογη προσπάθειά μας!
Έναρξη Ολοήμερου Προγράμματος και Πρωινής Υποδοχής για όλους τους εγγεγραμμένους μαθητές!
Ανακοίνωση έναρξης Ολοήμερου προγράμματος
Γνωστοποιούμε στους ενδιαφερομένους γονείς, το Ολοήμερο Πρόγραμμα του Σχολείου μας ξεκινά από σήμερα Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019 για όλους τους μαθητές σύμφωνα με τη δήλωση αποχώρησης που έχετε δηλώσει. Σας υπενθυμίζουμε επίσης και για τη λειτουργία της Πρωινής Υποδοχής 07:00πμ με 08:00πμ.
ΦΟΙΤΗΣΗ
Η αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα γίνεται στις 15.00 ή στις 16.00 αναλόγως την ώρα την οποία έχετε δηλώσει Το ωράριο λειτουργίας και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης, τηρούνται καθ΄ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και καθ ́ όλο το διδακτικό έτος.
ΔΙΑΚΟΠΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Η φοίτηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος διακόπτεται όταν ο μαθητής συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες οι οποίες δε δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, όταν ο γονέας ή κηδεμόνας του ζητήσει την διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του ή όταν ο γονέας ή κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του μαθητή κατά το 2ο 15νθήμερο του Νοεμβρίου και το 1ο 15νθημερο του Φεβρουαρίου.
ΦΑΓΗΤΟ
Κατά προτίμηση το μεσημεριανό γεύμα των παιδιών να αποτελείται κυρίως από κρύο πιάτο. Αν επιθυμείτε τη δυνατότητα να ζεσταίνει κάποιος το φαγητό να έρθετε σε επικοινωνία με το σύλλογο γονέων.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού
13.20-14.00 |
40′ |
1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος – Σίτιση – Χαλάρωση |
14.00-14.15 |
15′ |
Διάλειμμα |
14.15-15.00 |
45′ |
2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Μελέτη – Προετοιμασία |
15.00-15.15 |
15′ |
Διάλειμμα |
15.15-16.00 |
45′ |
3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Επιλογή διδακτικού αντικειμένου (ΤΠΕ, Αθλητισμός, Αγγλικά, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) |
Εθνική ετικέτα ποιότητας eTwinning για το 8ο ΔΣ Νέας Φιλ/φειας!
H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά από κριτήρια που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης της δράσης. Η ετικέτα ποιότητας είναι η απτή αναγνώριση στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και τα σχολεία για το υψηλό επίπεδο των eTwinning δραστηριοτήτων τους. Στους μαθητές προσφέρει μία ενίσχυση στην προσπάθειά τους και, στο σχολείο γενικότερα, μία δημόσια επιβεβαίωση της δέσμευσής του για την ποιότητα και την ειλικρίνεια σε μία Ευρωπαϊκή συνεργασία.
Στο 8ο ΔΣ Νέας Φιλαδέλφειας απονεμήθηκε Εθνική ετικέτα ποιότητας για το έργο "Electronic Waste Around Us" που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2018-19 από το τμήμα Ε2 και την εκπαιδευτικό ΤΠΕ Σταυρούλα Σκιαδά. Ευχαριστούμε τους μαθητές για την άψογη συνεργασία, τους συνεργάτες του έργου αλλά και τον διευθυντή του σχολείου μας κο Μακρή Ιωάννη για τη βοήθεια και την υποστήριξή του καθ' όλη τη διάρκεια του project!
Η εκπαιδευτικός ΤΠΕ
eTwinning projects 2019-2020
Το σχολείο μας συμμετέχει σε 3 etwinning projects για το σχολικό έτος 2019-2020!
Στο "Me The ΑΙ 2", με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη, συμμετέχει το τμήμα ΣΤ2 στα πλαίσια των μαθημάτων ΤΠΕ και Αγγλικής γλώσσας με συνεργασία σχολείων της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Κροατίας, της Λιθουανίας, της Λετονίας, της Κύπρου και της Ιταλίας. Υπεύθυνοι του προγράμματος θα είναι η κα Σκιαδά Σταυρούλα και η κα Χαραμούσου Κατερίνα.
Στο "STEM on Board", με θέμα το εκπαιδευτικό πρότυπο STEM, συμμετέχει το τμήμα Δ2 στα πλαίσια των μαθημάτων ΤΠΕ και Ευέλικτης ζώνης με συνεργασία σχολείων της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Λιθουανίας και της Μολδαβίας. Υπεύθυνη του προγράμματος θα είναι η κα Σκιαδά Σταυρούλα.
Τέλος, στο "The World's Largest Lesson", με θέμα τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, συμμετέχει το τμήμα Δ1 στα πλαίσια των μαθημάτων ΤΠΕ και Ευέλικτης ζώνης με συνεργασία σχολείων της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Πολωνίας, της Λετονίας, της Γερμανίας, της Ρουμανίας, της Σουηδίας, της Φινλανδίας, της Δανίας, της Πορτογαλίας, της Νορβηγίας, της Εσθονίας, της Αγγλίας και της Ιταλίας (58 εκπαιδευτικοί). Υπεύθυνοι του προγράμματος θα είναι η κα Σκιαδά Σταυρούλα και ο διευθυντής κος Μακρής Ιωάννης.
Ο ταξιδιώτης της γραφής.
Πριν από λίγες μέρες το σχολείο μας και συγκεκριμένα η έκτη τάξη φιλοξένησε τη βαλίτσα του Ιδρύματος Ευγενίδου, η οποία περιείχε εκπαιδευτικό υλικό με θέμα την ιστορία της γραφής. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν στον χρόνο και να ακολουθήσουν την εξέλιξη του γραπτού λόγου ξεκινώντας από τη Μεσοποταμία και τους Σουμέριους και φτάνοντας - με ενδιάμεσες στάσεις την αρχαία Αίγυπτο, την αρχαία Ελλάδα, τη Ρωμαϊκή και τη Βυζαντινή αυτοκρατορία - στα e-books του σήμερα.
Η βαλίτσα περιλάμβανε εκτός από τα βιβλία και την παρουσίαση, υλικά με τα οποία μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν οι μαθητές ώστε η γνώση να κατακτηθεί με πιο βιωματικό τρόπο. Έτσι γνώρισαν τη σφηνοειδή γραφή σκαλίζοντας σύμβολα πάνω σε υγρό πηλό με ειδικά διαμορφωμένες γραφίδες, άγγιξαν φύλλα παπύρου και περγαμηνής, έγραψαν σε πλάκες αλειμμένες με κερί, χρησιμοποίησαν πένα και μελανοδοχείο αλλά ψηλάφισαν και έντυπα όπου είχαν τυπωθεί τα ανάγλυφα σημάδια της γραφής Braille. Οι μαθητές και των δύο τμημάτων της έκτης τάξης είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για την ιστορική εξέλιξη της γραφής, δραστηριότητα που υποδέχτηκαν με χαρά και αποχαιρέτησαν με ενθουσιασμό.
6η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019
«Αγαπώ την άθληση - αγαπώ την υγεία μου» ήταν το σύνθημα της 6ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2019
Στις εγκαταστάσεις του Πανελληνίου Γυμναστικού Συλλόγου διεξήχθησαν αθλητικές δραστηριότητες, έχοντας ως κεντρικό στόχο την ενεργοποίηση των μαθητών με τη συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις και την απόκτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής και βελτίωσης της φυσικής κατάστασής τους.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν επίσης να τονισθούν οι αξίες που ενσαρκώνει ο αθλητισμός όπως : η ευγενής άμιλλα, ο υγιής ανταγωνισμός, η προσπάθεια του να γίνεσαι κάθε μέρα ο ίδιος καλύτερος και να ξεπερνάς τον ίδιο σου τον εαυτό.
Άσκηση σεισμού!
Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019 στο τέλος της τέταρτης διδακτικής ώρας πραγματοποιήσαμε στο σχολείο άσκηση σεισμού. Αφού ενημερώθηκαν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με το σχέδιο ασφαλούς εκκένωσης του κτιρίου ενημέρωσαν με τη σειρά τους τούς/τις μαθητές/τριές τους. Στη συνέχεια ακολούθησαν τις σχετικές οδηγίες στις τάξεις και με τα τμήματα που δίδασκαν κατά τη χρονική στιγμή κατά την οποία δόθηκε το ηχητικό σήμα του σεισμού. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν σε ασφαλές σημείο της αυλής σύμφωνα με το μνημόνιο σεισμού του σχολείου, έγινε η καταμέτρηση τους και έληξε η άσκηση.
Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες αντέδρασαν συντονισμένα και σύμφωνα με το σχεδιασμό, συνεργάστηκαν άψογα και έφεραν σε πέρας με απόλυτη επιτυχία την άσκηση.