ΕΠΕΙΓΟΝ Επικαιροποίηση Δηλώσεων μαθητών στο νέο Ολοήμερο Πρόγραμμα
Αγαπητοί γονείς σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας από το σχολικό έτος 2022-2023 τίθεται σε εφαρμογή νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σύμφωνα με τις αρχές και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται περιληπτικά στις επόμενες παραγράφους τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ!
Επειδή το νομοσχέδιο ψηφίστηκε το καλοκαίρι θα πρέπει όσοι από τους γονείς ενδιαφέρεστε ανεξάρτητα απο το αν είχατε υποβάλλει αίτηση για το Ολοήμερο τον Ιούνιο ή όχι να συμπληρώσετε το γρηγορότερο δυνατό την παρακάνω φόρμα απαντώντας σε ό,τι σας ζητείτε.
https://forms.gle/ZLmFwsYCDKpP14mD9
Παρακαλώ για την έγκαιρη δήλωσή σας που είναι δυνατή 24ώρες το 24ωρο μέχρι και την Τρίτη 6/9/22 στις 2μμ
Ολοκλήρωση προγράμματος Erasmus+: Teachers 4 Europe
Οι εκπαιδευτικοί και Τ4Ε του σχολείου μας, κος Μακρής Ιωάννης και κα Σκιαδά Σταυρούλα, συμμετείχαν τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου στο National Dissemination Conference, με το οποίο ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα Erasmus+ “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture”. Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Πειραιά και παρουσιάστηκαν οι δράσεις του προγράμματος τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι Τ4Ε του σχολείου μας αναφέρθηκαν στα ψηφιακά δικαιώματα και στα δικαιώματα του παιδιού στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ευρωπαϊκά βραβεία Scientix για εκπαιδευτικούς του σχολείου μας
Το Scientix προάγει και υποστηρίζει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν τα αντικειμένα STEM (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά), των ερευνητών στον χώρο της εκπαίδευσης, των ιθυνόντων χάραξης πολιτικών και άλλων επαγγελματιών στην εκπαίδευση των STEM. Κάθε χρόνο στο πλαίσιο του STEM Discovery Campaign, διοργανώνονται διαγωνισμοί με στόχο να παρουσιαστούν βέλτιστες πρακτικές στην εκπαίδευση STEM και να κάνει το STEM προσβάσιμο σε όλους.
Στον φετινό διαγωνισμό STEM for all 2022, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας διακρίθηκαν πανευρωπαϊκά λαμβάνοντας 3 βραβεία! Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου μας κα Σκιαδά Σταυρούλα έλαβε βραβείο για το project: "Reducing energy, increasing sustainability" στον διαγωνισμό STEM activities και ειδικό βραβείο Award for Impact για το ίδιο project. Επίσης, βραβείο για το project "The microplastic detectives" έλαβαν η εκπαιδευτικός κα Σκιαδά και ο διευθυντής του σχολείου μας κος Μακρής Ιωάννης. Μπορείτε εδώ να δείτε όλους τους νικητές.
Οι νικητές, ως βραβείο για κάθε διαγωνισμό Scientix, θα προσκληθούν σε Εργαστήριο Επιστημονικού Έργου (SPW) στις Βρυξέλλες, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες.
Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς μας για τις αξιόλογες δράσεις τους!
Βραβείο και Διάκριση για το σχολείο μας στα BravoSchools 2022
Για μία ακόμα χρονιά το 8ο ΔΣ Νέας Φιλαδέλφειας βραβεύεται και διακρίνεται στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2022 του Δικτύου Ενεργών Πολιτών #QualityNetFoundation. 9 σχολεία από την Αττική και την Εύβοια συνεργάστηκαν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσω δράσεων ευαισθητοποίησης σε κεντρικά σημεία των πόλεων τους αλλά και μέσω επιμορφωτικής online συνάντησης για ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με τις καταστροφικές συνέπειες των πυρκαγιών στην Εύβοια.
Ευχαριστούμε τα 8 σχολεία που συνεργάστηκαν μαζί μας, τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς κα Σκιαδά Σταυρούλα και κο Μακρή Ιωάννη, και φυσικά τους υπέροχους μικρούς ακτιβιστές των τμημάτων ΣΤ1 και ΣΤ2 που συμμετείχαν σε όλη την προσπάθεια.
Το σχολείο μας μέλος των Οικολογικών σχολείων
Μετά από ποικίλες και πολυάριθμες δράσεις, το σχολείο μας ανήκει επίσημα πλέον στο δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων #ecoschools. Ένα διεθνές δίκτυο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και εθνικό χειριστή από το 1995 την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education).
Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.
Συγχαρητήρια στους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, κα Σκιαδά Σταυρούλα και κο Μακρή Ιωάννη, και στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας για τις δράσεις ευαισθητοποίησης καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς!
1ο βραβείο για την Πληροφορικό του σχολείου στο διαγωνισμό IBM & STEM Alliance
Μία ακόμα διάκριση για την εκπαιδευτικό Πληροφορικής του σχολείου μας! Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Stem Discovery Campaign 2022 (#SDC22), που διοργανώθηκε από την ευρωπαϊκή επιστημονική κοινότητα εκπαιδευτικών Scientix και την εταιρία IBM, μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρίες τεχνολογιών πληροφορικής, η κα Σκιαδά Σ. τιμήθηκε με το 1ο βραβείο για το διδακτικό της σενάριο: "Tech4Good: Give voice to the disabled". Το βραβείο που της απονεμήθηκε είναι ένα voucher των 500 ευρώ για αγορά STEM εξοπλισμού για το εργαστήριο του σχολείου μας. Δείτε τα αποτελέσματα και το σενάριο εδώ.
Συγχαρητήρια!
Πειρατικές ιστορίες …. αλ(λ)ά γερμανικά
Πειρατικοί χάρτες, κρυμμένοι θησαυροί, φουρτούνες, δράκοι, νεράιδες και μονόκεροι, ταξίδια στο κέντρο της γης ή στο σύμπαν, σοφοί γέροντες και γρίφοι που έπρεπε να λυθούν …πλημμύρισαν το μάθημα των Γερμανικών στο σχολείο μας. Ιστορίες που τα παιδιά τόσο στην Ε’ όσο και στη ΣΤ’ τάξη Γερμανικών έβγαλαν συλλογικά με brainstorming μέσα στην τάξη. Κάθε παιδί έλεγε μια πρόταση και έδινε πάσα στο επόμενο. Έτσι σιγά σιγά φτιάχτηκε το παραμύθι. Έπειτα χωρίστηκε η τάξη σε πέντε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε ένα μέρος του παραμυθιού μας. Μία ομάδα είχε την αρχή, άλλη το τέλος και άλλες ομάδες τη μέση της ιστορίας. Συνεπώς η κάθε ομάδα ήταν υπεύθυνη για τις κατασκευές, τους διάλογους και την παρουσίαση.
Τρεις κούτες από αυτές που μας φέρνουν τα μήλα στο σχολείο έγιναν το κουκλοθέατρο μας και δυο πειρατικές φιγούρες, στην λογική του γιαπωνέζικου θεάτρου δρόμου Κamishibai... Τα παιδιά βάφτισαν τις κούκλες Ganzo και Orlanda. Στη συνέχεια απέκτησαν κι ένα παιδί, που θα γινόταν ο αφηγητής/μεταφραστής των ιστοριών μας από τα γερμανικά στα ελληνικά, αφού σκοπός μας ήταν να παρουσιάσουμε το κουκλοθέατρο μας και στις μικρότερες τάξεις.
Κατασκευές .. αλά Γερμανικά
Στα παιδιά μοιράστηκαν όλα τα υλικά. Χρώματα ακρυλικά, τέμπερες , ξυλομπογιές, κόλλες, ψαλίδια, ξυλάκια , πινέλα, χαρτόνια, χαρτιά Α3.. Μαζί με τα υλικά αυτά μοιράστηκε και μια φωτοτυπία με την ονομασία τους στα γερμανικά και χωρισμένα σε αρσενικά, θηλυκά κι ουδέτερα. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής των σκηνικών τους δεν έπρεπε να ξεφύγει ούτε μια φορά η λέξη στα ελληνικά. Αλλιώς η ομάδα έχανε πόντους. Το διασκεδάσαμε.
Η ΣΤ’ τάξη έμαθε να χρησιμοποιεί την Προστακτική και την Αιτιατική. “GibmirbittedieSchere!” ( Δώσε μου σε παρακαλώ το ψαλίδι).
Η Ε΄ τάξη πιο απλά έμαθε τα γένη και τα χρησιμοποιούσε στην Ονομαστική. “DieScherebitte!”. ( Το ψαλίδι, παρακαλώ .)
Έτοιμα και τα σκηνικά και οι φιγούρες για το κουκλοθέατρο μας.
Οι διάλογοι …αλά Γερμανικά
Σειρά είχαν τώρα τα λόγια. Την ιστορία την έχουμε. Τι θα λένε όμως οι κούκλες μεταξύ τους; Άλλο ένα δίωρο. Και πάλι οι ομάδες ασχολήθηκαν με το μέρος του παραμυθιού που ανέλαβαν και με λίγη βοήθειά , όπου χρειαζόταν, οι κούκλες μίλησαν …γερμανικά.
Οι πρόβες
Με ένα καρότσι τύπου λαϊκής έφερνα το θέατρο και στο σχολείο μας. Απερίγραπτη η χαρά όλων. Τα καταφέραμε! Τώρα έπρεπε να εξασκηθούμε σε γλωσσικά και παραγλωσσικά χαρακτηριστικά όπως την προφορά, το ρυθμό, τον επιτονισμό, την δύναμη και την ταχύτητα της ομιλίας …αλά γερμανικά.
Αρχές και Συμπεράσματα
Η συμμετοχή των τεχνών και το παιχνίδι στο μάθημα των γερμανικών μας δεν είναι περιστασιακό, αλλά μέρος κάθε μαθήματος. «Το παιχνίδι είναι ανώτερη μορφή μάθησης» έλεγε ο Einstein. Και ο Βρετανός συγγραφέας Philip Pullman έλεγε το 2012 «Πρέπει να καταλάβουμε καλά ότι χωρίς ιστορίες και ποιήματα και εικόνες και μουσική, τα παιδιά θα πεινάσουν». Παίζοντας γενικώς, χαιρόμαστε και όταν χαιρόμαστε, μαθαίνουμε εύκολα. Παίζοντας κουκλοθέατρο, βιώσαμε συνθήκες επικοινωνίας, που είναι το ζητούμενο σε κάθε γλώσσα.
Περισσότερα Άρθρα...
- 2η θέση στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό "Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό εκφοβισμό 2022!"
- Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2022
- Ψηφίστε μας στα Bravo Schools 2022
- Γαλλικά ή Γερμανικά; Δήλωσε τηv προτίμησή σου τώρα!
- Σύμπραξη σχολείων για την κλιματική αλλαγή
- Συμμετοχή του σχολείου μας στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
- Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος σχολικού έτους 22-23