Παραμονή των διδακτικών βιβλίων στο Δημοτικό Σχολείο για τουλάχιστον δύο (2)Σαββατοκύριακα το μήνα
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύθηκε η με αριθ. πρωτ. 217785/Δ1/18-12-2018 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Παραμονή των διδακτικών βιβλίων στο Δημοτικό Σχολείο για τουλάχιστον δύο (2)Σαββατοκύριακα το μήνα» (ΦΕΚ 6014/τ.Β΄/31-12-2018 και ΦΕΚ 56/τ.Β΄/21-01-2019).
Επισημαίνεται, ότι η δράση υλοποιείται τουλάχιστον δύο (2) φορές τον μήνα για όλους τους μήνες του διδακτικού έτους και η καθιέρωση της παραμονής των διδακτικών βιβλίων στο σχολείο, δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτών των Σαββατοκύριακων. Ως εκ τούτου σε καμία περίπτωση δεν ανατίθενται εργασίες και δεν προγραμματίζονται επαναληπτικές εμπεδωτικές δοκιμασίες για τη Δευτέρα μετά το Σαββατοκύριακο υλοποίησης της δράσης. Παρακάτω σας υπεμθυμίζουμε το πρόγραμμα της Παραμονής των βιβλίων για το υπόλοιπο του έτους.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Παρασκευή 11/1/2019 Παρασκευή 25/1/2019
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Παρασκευή 8/2/2019 Παρασκευή 22/2/2019
ΜΑΡΤΙΟΣ
Παρασκευή 1/3/2019 Παρασκευή 15/3/2019
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Παρασκευή 5/4/2019 Παρασκευή 12/4/2019
ΜΑΪΟΣ
Παρασκευή 10/5/2019 Παρασκευή 24/5/2019
ΙΟΥΝΙΟΣ
Πρόγραμμα παρουσιάσεων από "Ανακύκλωση Συσκευών α.ε."
Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος e-twinning "e-Waste Around Us" στο οποίο συμμετέχει φέτος το σχολείο μας, πραγματοποιήθηκαν, την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019, παρουσιάσεις με θέμα: "Επαναχρησιμοποίηση-Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών" από συνεργάτη της Οικολογικής εταιρίας Ανακύκλωσης "Ανακύκλωση Συσκευών α.ε." στα τμήματα Ε1, Ε2, ΣΤ1 και ΣΤ2.
Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων, οι μαθητές μας ενημερώθηκαν και συζήτησαν σχετικά με:
- τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά απόβλητα και τις κατηγορίες τους,
- τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές μεγάλες ή μικρές συσκευές που "κρύβονται" στους χώρους του σχολείου μας,
- τον τρόπο ανακύκλωσης μίας μεγάλης ηλεκτρικής συσκευής σε συνεργασία με την αντίστοιχη υπηρεσία του Δήμου μας,
- τη λειτουργία των 8 εργοστασίων ανακύκλωσης στην Ελλάδα,
- τις συνέπειες των βλαβερών ουσιών, που περιέχονται στα ηλεκτρ(ον)ικά απόβλητα, στο περιβάλλον και στον οργανισμό μας όταν αυτά δεν ανακυκλώνονται σωστά και
- τη σημασία του "Reduce-Reuse-Recycle", δηλαδή "Μειώνω-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω".
Ως συνέχεια του προγράμματος μας, οι e-twinners του σχολείου (μαθητές του Ε2) θα μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα ηλεκτρ(ον)ικά απόβλητα στους μικρότερους συμμαθητές τους (τάξεις Α, Β, Γ και Δ) με αντίστοιχες δικές τους παρουσιάσεις.
Αρτοκλασία στο σχολείο για τη Γιορτή των τριών Ιεραρχών - Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων
Με πλήρη κατάνυξη στο προαύλιο του σχολείου μας, εκπαιδευτικό προσωπικό και όλοι οι μαθητές, την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019, στα πλαίσια του εορτασμού των Τριών Ιεραχών, παρακολουθήσαμε την ακολουθία της αρτοκλασίας. Η ακολουθία τελέστηκε απο τον ιερέα του ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου πατέρα Χρήστο Αμπατζόγλου. Στη συνέχεια οι μικροί μας μαθητές γεύτηκαν το γλυκό άρτο και συνέχισαν στις τάξεις τους με αφιερώματα για τους τρεις Ιεράρχες.
Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, γιατί και οι τρεις Ιεράρχες ήταν μεγάλοι Δάσκαλοι και Πατέρες της Εκκλησίας.
Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς.
Είχαν και οι τρεις τους πολύ καλές μητέρες που τους βοήθησαν να γίνουν καλοί άνθρωποι και να αγαπήσουν τα γράμματα και το Χριστό.
Σπούδασαν στις πιο μεγάλες σχολές της εποχής τους. Αγάπησαν το Χριστό και τα Ελληνικά Γράμματα. Βοήθησαν τους φτωχούς και όλους όσους είχαν την ανάγκη τους.
Ο Βασίλειος ίδρυσε νοσοκομεία, ορφανοτροφεία και σχολεία. Για το σπουδαίο του έργο η εκκλησία μας τον ονόμασε Μέγα.
Ο Ιωάννης είχε το χάρισμα να μιλά πολύ όμορφα και γι’ αυτό ονομάστηκε Χρυσόστομος.
Ο Γρηγόριος έπεισε τους ανθρώπους ότι ο Χριστός είναι Θεός γι’ αυτό και ονομάστηκε Θεολόγος.
Τοποθέτηση σχολικής ψυχολόγου στο σχολείο μας-Καθήκοντα και αρμοδιότητες του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε ότι από τις 16 Ιανουαρίου 2019 τοποθετήθηκε και θα βρίσκεται κάθε Τετάρτη στο σχολείο μας η Ψυχολόγος κλάδου ΠΕ23 κ. Ευθυμίου Βικτωρία.
Τα Καθήκοντα και αρμοδιότητες του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων γενικά είναι τα παρακάτω:
Ο Ψυχολόγος κλάδου ΠΕ23 φροντίζει για τη εφαρμογή των αρχών της επιστήμης Ψυχολογίας στην εκπαίδευση και προάγει την ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, τη συναισθηματική ισορροπία και την ενδυνάμωση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενισχύει την προαγωγή προσωπικών και ομαδικών θετικών στάσεων και συμπεριφορών και προτείνει λειτουργικές διεξόδους αντιμετώπισης των αρνητικών στάσεων και συμπεριφορών. Αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή και μαθήτρια ως ιδιαίτερη, ενιαία βιοψυχική οντότητα, ενταγμένη σε ποικίλα κοινωνικά συστήματα, σεβόμενος απόλυτα τις προσωπικές ιδιαιτερότητες του. Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός, υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς τους μαθητές, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσεων με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα των εμπλεκομένων. Ευαισθητοποιεί και ενημερώνει τους μαθητές, τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου σε διάφορα θέματα που αφορούν την ειδικότητα του. Σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας. Διευκολύνει τη συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ειδικότερα ο Ψυχολόγος:
1. Εργάζεται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με τα ίδιατα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις εκάστοτε διαπιστωμένες ψυχολογικές ανάγκες και, όπου θεωρείται αναγκαίο.
2. Αξιολογεί τους μαθητές που χρήζουν υποστήριξης, χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους, όπως: παρατήρηση, συνέντευξη με την οικογένεια, ενημέρωση από το προσωπικό του σχολείου και εγκεκριμένα ψυχοτεχνικά μέσα, αποσκοπώντας στο να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη ψυχολογική εκτίμηση για την προσωπικότητα των μαθητών και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
3. Αξιολογεί τους μαθητές που πρόκειται να αλλάξουν εκπαιδευτικό πλαίσιο ή να αποφοιτήσουν, σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό και συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση στο επόμενο εκπαιδευτικό ή επαγγελματικό πλαίσιο.
4. Προγραμματίζει και παρέχει το υποστηρικτικό του έργο ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους και καταρτίζει το πρόγραμμα του σε συνεργασία με το διευθυντή και το προσωπικό του σχολείου.
5. Αναλαμβάνει, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κατάλληλο για την τήρηση του απορρήτου, την υποστηρικτική, συμβουλευτική ή θεραπευτική διαδικασία, ατομική ή ομαδική των μαθητών, η οποία κρίνεται απαραίτητη κατά την αξιολόγηση. Σε περίπτωση θεραπευτικής παρέμβασης ή συμβουλευτικής υποστήριξης, για τους ενήλικες μαθητές απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τους και, όπου κρίνεται αναγκαίο, η συγκατάθεση των γονέων ή κηδεμόνων, ενώ για τους ανήλικους μαθητές απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων ή κηδεμόνων ή των ασκούντων την γονική μέριμνα ή εχόντων την επιμέλεια. Στις περιπτώσεις που ο μαθητής δέχεται ψυχοθεραπευτική υποστήριξη εκτός σχολείου, δεν εντάσσεται σε πρόγραμμα θεραπευτικής διαδικασίας και στο σχολείο και ο ψυχολόγος του σχολείου επικοινωνεί, σε συνεργασία με το Διευθυντή, με το πρόσωπο ή την υπηρεσία που παρέχει αυτή την υποστήριξη με σκοπό τη βέλτιστη αντιμετώπιση των αναγκών του μαθητή.
6. Παρέχει, εντός του σχολείου και στο πλαίσιο το ωραρίου του
α) ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών σε ομαδική ή ατομική βάση, η οποία ενδεικτικά περιλαμβάνει ενημέρωση σε σχέση με το πρόβλημα και τις μεθόδους παρέμβασης, εκπαίδευση για τις σχέσεις γονέων - παιδιού και την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σπίτι, συμβουλευτική για συναισθηματική στήριξη σε θέματα οικογένειας, καθοδήγηση για την ανάγκη πρόσθετων ιατρικών, ψυχοθεραπευτικών παρεμβάσεων και μεθόδων αποκατάστασης και
β) συμβουλευτική υποστήριξη στο προσωπικό του σχολείου με σκοπό την επίλυση προβλημάτων των μαθητών και των οικογενειών τους και όταν κρίνεται αναγκαίο συμμετέχει στο σχεδιασμό του προγράμματος δραστηριοτήτων των μαθητών.
7. Ενημερώνει τους ατομικούς φακέλους των μαθητών και συντάσσει τις ψυχολογικές εκθέσεις των μαθητών, οι οποίες εκθέσεις κατόπιν γραπτών αιτημάτων των γονέων ή κηδεμόνων ή αρμοδίων σύμφωνα με το νόμο υπηρεσιών, αποστέλλονται διά της διεύθυνσης του σχολείου με εμπιστευτικό πρωτόκολλο.
8. Συνεργάζεται με τους υπεύθυνους παιδαγωγικής καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων καθώς και με άλλες σχολικές μονάδες στο πλαίσιο ανάπτυξης κοινών δράσεων.
9. Συμμετέχει με το υπόλοιπο προσωπικό της σχολικής μονάδας στο σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης.
10. Συνεργάζεται με φορείς που παρέχουν ψυχολογικές και κοινωνικές υπηρεσίες όπως κέντρα ψυχικής υγείας, κέντρα πρόληψης, ιατροπαιδαγωγικές και κοινωνικές υπηρεσίες και φροντίζει για τη διασύνδεση αυτών των υπηρεσιών με τη σχολική μονάδα.
11. Οργανώνει και εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά προγράμματα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την προαγωγή, την αυτοεκτίμηση, το σεβασμό στην ετερότητα, την αλληλεγγύη, την ικανότητα διαχείρισης του άγχους και των συγκρούσεων.
12. Προάγει στο πλαίσιο της διεπιστημονικής προσέγγισης σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Λειτουργό την πρόληψη μέσα από προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που απευθύνονται σε όλους τους εμπλεκόμενους στη σχολική διαδικασία (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές).
Προγραμματισμός επισκέψεων- δράσεων β΄ τριμήνου 2019
Προγραμματισμός επισκέψεων-δράσεων Β΄ τριμήνου |
||||
Α/Α |
ΤΑΞΕΙΣ |
ΗΜΕΡΑ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ |
ΤΟΠΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ/ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΗ |
1 |
Γ,Δ,Ε,ΣΤ |
Τρίτη |
16-01-2019 |
Θέατρο Παλλάς Η Παναγία των Παρισίων- Αθήνα |
2 |
Ε,ΣΤ |
Πέμπτη |
31/01/2019 |
Ανακύκλωση συσκευών-Αίθουσα Πληροφορικής |
3 |
Δ1,Δ2,Ε1 |
Τετάρτη |
06/02/2019 |
Πρόγραμμα αγωγής υγείας για την πρόληψη μετάδοσης των μικροβίων «Χέρια καθαρά … μικρόβια μακριά»-8ο ΔΣ |
4 |
Α,Β |
Πέμπτη |
07-02-2019 |
ΔΡΩ Τρέφομαι σωστά-Κηφισιά |
5 |
Ε2,ΣΤ1,ΣΤ2 |
Παρασκευή |
08/02/2019 |
Πρόγραμμα αγωγής υγείας για την πρόληψη μετάδοσης των μικροβίων «Χέρια καθαρά … μικρόβια μακριά»-8ο ΔΣ |
6 |
Γ |
Δευτέρα |
18-02-2019 |
Οι θεοί του Ολύμπου |
7 |
Ε |
Δευτέρα |
18-02-2019 |
Αστεροσκοπείο Πεντέλης |
8 |
Ε,ΣΤ |
Τετάρτη |
27-02-2019 |
Πειράματα Φυσικής-Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων |
9 |
8ο ΔΣ |
Κυριακή |
3/3/2019 |
Αποκριάτικη εκδήλωση Πάρτυ του Συλλόγου Γονέων με τη στήριξη της καθ. Φυσ. Αγωγής Λιαπάτη Βασιλικής |
10 |
Ε |
Τετάρτη |
06/03/2019 |
Μουσικά σύνολα ΕΡΤ |
11 |
8ο ΔΣ |
Παρασκευή |
8/3/2019 |
Αποκριάτικη εκδήλωση με την καθ. Φυσ. Αγωγής Λιαπάτη Βασιλική |
12 |
Γ |
Τρίτη |
19-03-2019 |
Κέντρο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ελευσίνα |
13 |
Α,Β |
Τετάρτη |
20-03-2019 |
Θέατρο Πολύτεχνο Οι φίλοι του Αισώπου- Χαλάνδρι |
14 |
Ε |
Τετάρτη |
20-03-2019 |
Εθνικό Γυμναστήριο Φωκιανός- Καισαριανή |
15 |
Όλο το σχολείο |
Παρασκευή |
22/03/2019 |
Σχολική γιορτή για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου στην Αίθουσα Εκδηλώσεων σχολείου |
16 |
ΣΤ |
Πέμπτη |
28/3/2019 |
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο-Αθήνα |
17 |
Ε,ΣΤ |
Τετάρτη |
10/04/2019 |
Γυάλινο Μουσικό Θέατρο-Ο έμπορος της Βενετίας |
18 |
Δ |
Τετάρτη |
17/04/2019 |
Εθνικό Γυμναστήριο Φωκιανός- Καισαριανή |
Φιλανθρωπική δράση
Μία ακόμα σπουδαία φιλανθρωπική δράση από το σχολείο με πρωταγωνιστές τους μαθητές έγινε πράξη την Τρίτη . Ο Διευθυντής συνοδεία της Υποδιευθύντριας παρέδωσαν στο ΠΙΚΠΑ Πεντέλης 60 καινούρια σετ από φόρμες για παιδάκια βρεφικής ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Τα χρήματα για την αγορά τους προέρχονταν από το Bazzar που διοργάνωσε η καθηγήτρια Εικαστικών του σχολείου μας κα Παπαδοπούλου Ευγενία ,σε συνεργασία με τους μαθητές. Ευχαριστούμε όλους όσους ανταποκρίθηκαν και κυρίως τα παιδιά για την όμορφη ιδέα τους.
Κοπή βασιλόπιτας 2019
Την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έφερε στο σχολείο μας 12 υπέροχες βασιλόπιτες μια για κάθε τμήμα και ακόμη μία για το σύλλογο διδασκόντων
Σε κάθε τμήμα ο τυχερός ή η τυχερή που κέρδισε το φλουρί έλαβε και ένα μικρό δώρο από το σύλλογο γονέων με τις καλύτερες ευχές μας.
Ο Διευθυντής έκοψε επίσης την πίτα του διδακτικού προσωπικού προσφέροντας ένα συμβολικό δώρο-προσφορά του συλλόγου γονέων- στην κα Κίρκη Ευθυμία Καθηγήτρια Θεατρικής Αγωγής που της έτυχε το φλουρί. Όλοι οι παρόντες, παιδιά και εκπαιδευτικοί το χάρηκαν πραγματικά..
Ευχόμαστε Καλή και Δημιουργική Χρονιά με υγεία!!!
Να είμαστε όλοι καλά να το επαναλάβουμε και του χρόνου!
Οι τυχεροί ανά τμήμα:
Α1 |
Αντώνης |
Δ1 |
Ευριπίδης |
Α2 |
Σοφία |
Δ2 |
Γιώργος |
Β1 |
Χριστίνα Β |
Ε1 |
Αναστάσης |
Β2 |
Άρης |
Ε2 |
Ελισάβετ |
Γ1 |
Βιτονέλα |
ΣΤ1 |
Αλέξης |
Γ2 |
Όλγα |
ΣΤ2 |
Στέλιος |
Περισσότερα Άρθρα...
- Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ασφαλούς Διαδικτύου 2019
- Το χαρτί δεν είναι σκουπίδι! Βοηθήστε να χτίσουμε το μέλλον που μας αξίζει.
- "Τα εφημεριδοπούλια" - Δεκέμβριος 2018
- Ευχαριστίες προς γονείς και μαθητές του 8ου ΔΣ Νέας Φιλαδέλφειας
- Χριστουγεννιάτικες ευχές από το Γ1 - Δεκέμβριος 2018
- Εφημερίδα "Τα Φιλαδελφάκια" Δεκέμβριος 2018
- Το Χαρτί του Μέλλοντός μας – Ανακύκλωση Χαρτιού στα Σχολεία