Πειρατικές ιστορίες …. αλ(λ)ά γερμανικά
Πειρατικοί χάρτες, κρυμμένοι θησαυροί, φουρτούνες, δράκοι, νεράιδες και μονόκεροι, ταξίδια στο κέντρο της γης ή στο σύμπαν, σοφοί γέροντες και γρίφοι που έπρεπε να λυθούν …πλημμύρισαν το μάθημα των Γερμανικών στο σχολείο μας. Ιστορίες που τα παιδιά τόσο στην Ε’ όσο και στη ΣΤ’ τάξη Γερμανικών έβγαλαν συλλογικά με brainstorming μέσα στην τάξη. Κάθε παιδί έλεγε μια πρόταση και έδινε πάσα στο επόμενο. Έτσι σιγά σιγά φτιάχτηκε το παραμύθι. Έπειτα χωρίστηκε η τάξη σε πέντε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε ένα μέρος του παραμυθιού μας. Μία ομάδα είχε την αρχή, άλλη το τέλος και άλλες ομάδες τη μέση της ιστορίας. Συνεπώς η κάθε ομάδα ήταν υπεύθυνη για τις κατασκευές, τους διάλογους και την παρουσίαση.
Τρεις κούτες από αυτές που μας φέρνουν τα μήλα στο σχολείο έγιναν το κουκλοθέατρο μας και δυο πειρατικές φιγούρες, στην λογική του γιαπωνέζικου θεάτρου δρόμου Κamishibai... Τα παιδιά βάφτισαν τις κούκλες Ganzo και Orlanda. Στη συνέχεια απέκτησαν κι ένα παιδί, που θα γινόταν ο αφηγητής/μεταφραστής των ιστοριών μας από τα γερμανικά στα ελληνικά, αφού σκοπός μας ήταν να παρουσιάσουμε το κουκλοθέατρο μας και στις μικρότερες τάξεις.
Κατασκευές .. αλά Γερμανικά
Στα παιδιά μοιράστηκαν όλα τα υλικά. Χρώματα ακρυλικά, τέμπερες , ξυλομπογιές, κόλλες, ψαλίδια, ξυλάκια , πινέλα, χαρτόνια, χαρτιά Α3.. Μαζί με τα υλικά αυτά μοιράστηκε και μια φωτοτυπία με την ονομασία τους στα γερμανικά και χωρισμένα σε αρσενικά, θηλυκά κι ουδέτερα. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής των σκηνικών τους δεν έπρεπε να ξεφύγει ούτε μια φορά η λέξη στα ελληνικά. Αλλιώς η ομάδα έχανε πόντους. Το διασκεδάσαμε.
Η ΣΤ’ τάξη έμαθε να χρησιμοποιεί την Προστακτική και την Αιτιατική. “GibmirbittedieSchere!” ( Δώσε μου σε παρακαλώ το ψαλίδι).
Η Ε΄ τάξη πιο απλά έμαθε τα γένη και τα χρησιμοποιούσε στην Ονομαστική. “DieScherebitte!”. ( Το ψαλίδι, παρακαλώ .)
Έτοιμα και τα σκηνικά και οι φιγούρες για το κουκλοθέατρο μας.
Οι διάλογοι …αλά Γερμανικά
Σειρά είχαν τώρα τα λόγια. Την ιστορία την έχουμε. Τι θα λένε όμως οι κούκλες μεταξύ τους; Άλλο ένα δίωρο. Και πάλι οι ομάδες ασχολήθηκαν με το μέρος του παραμυθιού που ανέλαβαν και με λίγη βοήθειά , όπου χρειαζόταν, οι κούκλες μίλησαν …γερμανικά.
Οι πρόβες
Με ένα καρότσι τύπου λαϊκής έφερνα το θέατρο και στο σχολείο μας. Απερίγραπτη η χαρά όλων. Τα καταφέραμε! Τώρα έπρεπε να εξασκηθούμε σε γλωσσικά και παραγλωσσικά χαρακτηριστικά όπως την προφορά, το ρυθμό, τον επιτονισμό, την δύναμη και την ταχύτητα της ομιλίας …αλά γερμανικά.
Αρχές και Συμπεράσματα
Η συμμετοχή των τεχνών και το παιχνίδι στο μάθημα των γερμανικών μας δεν είναι περιστασιακό, αλλά μέρος κάθε μαθήματος. «Το παιχνίδι είναι ανώτερη μορφή μάθησης» έλεγε ο Einstein. Και ο Βρετανός συγγραφέας Philip Pullman έλεγε το 2012 «Πρέπει να καταλάβουμε καλά ότι χωρίς ιστορίες και ποιήματα και εικόνες και μουσική, τα παιδιά θα πεινάσουν». Παίζοντας γενικώς, χαιρόμαστε και όταν χαιρόμαστε, μαθαίνουμε εύκολα. Παίζοντας κουκλοθέατρο, βιώσαμε συνθήκες επικοινωνίας, που είναι το ζητούμενο σε κάθε γλώσσα.
2η θέση στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό "Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό εκφοβισμό 2022!"
Για 9η συνεχόμενη χρονιά, ολοκληρώθηκε ο ψηφιακός σχολικός διαγωνισμός «Λέμε ΟΧΙ στον Σχολικό και Διαδικτυακό Εκφοβισμό», με πολυάριθμες συμμετοχές σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων.
Ο διαγωνισμός αποτελεί προϊόν κοινής πρωτοβουλίας του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας και του British Council, με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Φέτος, ο διαγωνισμός φιλοξένησε 229 συμμετοχές αποτελούμενες από 110 ομάδες σε σύνολο 440 μαθητών της Ε και ΣΤ Δημοτικού και των τριών τάξεων του Γυμνασίου και 119 εικαστικές δημιουργίες αποτελούμενες από μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού και του γυμνασίου.
Συνολικά, 70 σχολεία από όλη την Ελλάδα αποτύπωσαν τη δική τους οπτική για το πώς αντιλαμβάνονται το φαινόμενο του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού και με ποιο τρόπο θα μπορούσε το φαινόμενο αυτό να πάψει να είναι μέρος της πραγματικότητας μας.
Στην κατηγορία βίντεο/παρουσίαση το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας κατέκτησε το 2ο βραβείο ενώ θα τιμηθεί ιδιαίτερα για την προσφορά του στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού με τη δια ζώσης απονομή των βραβείων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τον ολυμπιονίκη του χάντμπολ, κο Γ. Χατσατουριάν, που θα επισκεφθεί αύριο το σχολείο μας κατά τη διάρκεια της τελετής βράβευσης.
Η διαδικτυακή εκδήλωση για τις βραβεύσεις των συμμετοχών θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022 στις 10:30 π.μ.
Συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς!!!
Δείτε παρακάτω το video των μαθητών του ΣΤ2 που διακρίθηκε:
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2022
Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 2022 με ένα διαδραστικό εργαστήριο οραματισμού της κλιματικής ουδετερότητας στα σχολεία στον Διομήδειο Βοτανικό κήπο!
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κος Μακρής Ιωάννης και κα Σκιαδά Σταυρούλα, συμμετείχαν στη συνεργατική πρωτοβουλία των τριών Τοπικών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Σχολεία για το κλίμα, νησίδες ανθεκτικότητας και αλλαγής» τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με μια ιδιαίτερη συνάντηση στον καταπράσινο Διομήδειο Κήπο στο Χαϊδάρι, το Σάββατο 4 Ιουνίου 2022.
Στόχος της συνάντησης ήταν η γνωριμία των εκπαιδευτικών Α' Αθήνας, Γ' Αθήνας και Δυτικής Αττικής που δραστηριοποιήθηκαν όλη τη χρονιά στα τρία τοπικά δίκτυα, η ανταλλαγή καλών πρακτικών και η δικτύωση μεταξύ τους. Επίσης, η γνωριμία με το οικοσύστημα του Διομήδειου κήπου, η συμμετοχή σε ένα διαδραστικό εργαστήριο οραματισμού για την κλιματική ουδετερότητα στο σχολείο και την πόλη, η διατύπωση προτάσεων για τη στρατηγική του Δικτύου την επόμενη σχολική χρονιά 2022-23 και ο συμμετοχικός σχεδιασμός της.
Ψηφίστε μας στα Bravo Schools 2022
Το σχολείο μας συμμετέχει και φέτος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2022 με 3 δράσεις στις κατηγορίες: Μαθητική Δημιουργία, Εφαρμοσμένα καινοτόμα προγράμματα και Δράσεις συνεργασίας με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία.
Σας καλούμε να στηρίξετε και να αναδείξετε τις δράσεις αυτές μέσα από τη διαδικασία της ψηφοφορίας, δεδομένου ότι το 40% της αξιολόγησης της δράσης προέρχεται από την ψηφοφορία του ανοιχτού κοινού.
Μπορείτε να ψηφίσετε και τις 3 δράσεις πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:
Ψηφίζω τις δράσεις: "Οι ερευνητές των μικροπλαστικών", "Press Delete to CyberBullying" και "9 σχολεία εκπέμπουν SOS!".
Διάρκεια ψηφοφορίας: 16 έως 31 Μαΐου 2022
Γαλλικά ή Γερμανικά; Δήλωσε τηv προτίμησή σου τώρα!
Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα 09/05/2022 ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής Υπεύθυνης Δήλωσης σχετικά με την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας που επιθυμείτε να παρακολουθήσει το παιδί σας στην Ε΄ τάξη για το σχολικό έτος 2022 – 2023.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ σε περίπτωση που ως την 1η Οκτωβρίου 2022 δεν υπάρχει από τη Διεύθυνση Π.Ε Α΄ Αθήνας διαθέσιμος εκπαιδευτικός για τη γλώσσα επιλογής των μαθητών τότε υποχρεωτικά διδάσκονται τη (2η) ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί,ανεξάρτητα από την αρχική επιλογή τους.
Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε ́ τάξη.
Σε σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές/τριες δύναται να κατανεμηθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους σε μεικτά-παράλληλα τμήματα με δυο προϋποθέσεις:
a. Ο ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος είναι οι 12 μαθητές/τριες
b. Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας, π.χ. από 2 τμήματα Γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 2 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας, από 3 τμήματα Γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 3 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας κτλ.
Στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προαναφερθείσες (α΄ και β΄) προϋποθέσεις, η 2η ξένη γλώσσα διδάσκεται στο υφιστάμενο τμήμα Γενικής Παιδείας σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών/τριών σε επίπεδο τμήματος.
Παρακαλώ να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση (μοιράστηκε στους μαθητές της τάξης σε έντυπη μορφή, σήμερα 09/05/2022) και να την προσκομίσετε στο σχολείο έως την Πέμπτη 12 Μαΐου 2022.Λογικό είναι να υπάρξει και συνεννόηση και με το παιδί σας!
Από τη διεύθυνση του σχολείου
Συμμετοχή του σχολείου μας στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Το σχολείο μας συμμετέχει και φέτος στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές του ΣΤ1' τμήματος θα παρουσιάσουν το επιτραπέζιο ψηφιακό παιχνίδι τους "Το κλίμα αλλάζει...αλλάζω ζωή!" ενώ οι μαθητές του ΣΤ2' το video που δημιούργησαν σχετικά με τον διαδικτυακό σχολικό εκφοβισμό "Press Delete to Cyberbullying". Οι παρουσιάσεις μας θα γίνουν την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 το πρωί διαδικτυακά με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον κο Μακρή Ιωάννη, την κα Σκιαδά Σταυρούλα και την κα Γιαννοπούλου Διονυσία.
Δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ τα έργα μας, πατώντας εδώ.
Περισσότερα Άρθρα...
- Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος σχολικού έτους 22-23
- Νέα Πρωτόκολλα COVID-19 στην εκπαίδευση 29/4/2022
- Ευχές Πάσχα
- Λαμπριάτικη λαμπάδα αγάπης από την Γ΄τάξη.
- Συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου ως εισηγητές σε επιμορφωτικό περιβαλλοντικό σεμινάριο
- Μαθητικός διαγωνισμός ραδιοφωνικού μηνύματος και τραγουδιού 2022. Η ψηφοφορία άρχισε!!!
- Το βραβείο μας από τον Εθνικό Οργανισμό eTwinning