Δράσεις Ε2: Teachers4Europe
Νοέμβριος 2020
* Παιχνίδια online για τους μικρούς μας eTwinners με θέμα την Ευρώπη: Χάρτες, πρωτεύουσες, μνημεία,.... Σιγά σιγά γνωρίζουμε την Ευρώπη μας και τον πολιτισμό της!
* Σε διαδικτυακό μάθημα, οι μαθητές του Ε2 πήραν μέρος σε ανώνυμη έρευνα (google form) σχετικά με στοιχεία και χαρακτηριστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό την ανίχνευση πρότερων γνώσεων τους. Ξεκίνησαν, επίσης, τη δημιουργία avatar (avatarmaker.com) προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουμε ως εικόνα προφίλ τους στο Twinspace του προγράμματός μας.
Δεκέμβριος 2020
Τα avatar που έφτιαξαν οι μαθητές του Ε2 "ανέβηκαν" σε ένα wakelet (web 2.0 εργαλείο για αποθήκευση, διαμοίραση και οργάνωση αρχείων). Δείτε τα παρακάτω πατώντας στην εικόνα:
Οι μαθητές δημιούργησαν και ενημέρωσαν τα προφίλ τους στο Twinspace του προγράμματος μας με τα avatar τους και μία σύντομη περιγραφή του εαυτού τους.
Hour of Code 2021 (Ώρα του Κώδικα 2021): Μέσω των εφαρμογών της google: AutoDraw και Christmas Quick Draw, οι μαθητές του Ε2 γνώρισαν τη Μηχανική Μάθηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη. Μία πρώτη επαφή με τις έννοιες που θα μας απασχολήσουν αργότερα στο project μας και τη σχέση τους με τις Ευρωπαϊκές Δημοκρατικές αξίες.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021
* Οι μαθητές του Ε1 "φύτεψαν" τις απαντήσεις τους στην ερώτηση "Τι σημαίνει η Δημοκρατία για σένα;" σε ένα AnswerGarden και μετά έπαιξαν το επιπτραπέζιο online παιχνίδι "Η Ευρώπη - ένα θέμα αξιών!".
* Επόμενη δραστηριότητα των μαθητών η δημιουργία ενός flipbook γεμάτο συννεφόλεξα από δημοκρατικές αξίες. Ξεφυλλίστε το κάνοντας κλικ στην εικόνα:
* Μέσω παρουσίασης και video, οι μαθητές του Ε2 έμαθαν για τα ψηφιακά μας δικαιώματα και μετά δημιούργησαν μία σχετική αφίσα (infographic)
* Πολλές οι δραστηριότητες μας για την Ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου (Safer Internet Day 2021). Μπορείτε να τις παρακολουθήσετε στο video που ακολουθεί:
* Το σχολείο μας ήταν επίσημος υποστηρικτής της Παγκόσμιας Ημέρας Σπάνιων Ασθενειών (Rare Diseases Day 2021) και οι μαθητές του Ε1 δημιούργησαν μία υπέροχη αφίσα με μηνύματα συμπαράστασης για όλα τα άτομα που πάσχουν από κάποια σπάνια ασθένεια.
ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
* Μετά από μία παρουσίαση για τα ψηφιακά δικαιώματα, τις υποχρεώσεις μας ως ψηφιακοί πολίτες του 21ου αιώνα και την ψηφιακή ιθαγένεια, οι μαθητές του Ε2 απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου να εμπεδώσουν τις νέες έννοιες που διδάχθηκαν. Κάντε κλικ στις εικόνες για να δείτε την παρουσίαση και το ερωτηματολόγιο:
Με την ολοκλήρωση αυτής της δραστηριότητας οι μαθητές κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το πώς η ΤΝ μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα ψηφιακά μας δικαιώματα σε ένα AnswerGarden. Ήταν πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις τους: προκαταλήψεις, ρατσισμός, διαδικτυακός εκφοβισμός, λεκτικό μίσος, θέμα ιδιωτικότητας και ψηφιακής ασφάλειας.
Τέλος, δημιουργήθηκε ένας ψηφιακός χάρτης εννοιών (mind map) σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονεί η ΤΝ στα ψηφιακά δικαιώματα και με τις λύσεις που προτάθηκαν από τους μαθητές.
* Για την Παγκόσμια Ημέρα Γης (Earth Day 2021) δημιουργήσαμε έναν ψηφιακό τοίχο padlet και καλέσαμε τους συνεργάτες μας, εκπαιδευτικούς και μαθητές, να "κρεμάσουν" το μήνυμά τους σχετικά με τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας. Πατήστε στην εικόνα και διαβάστε τα μηνύματα που μας άφησαν...
ΜΑΪΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2021
* Οι μαθητές του 2ου ΔΣ Νέας Ερυθραίας μας προκάλεσαν να μεταφράσουμε τον δικό τους ψηφιακό τοίχο Mural στα Αγγλικά. Φυσικά οι δικοί μας μαθητές δέχτηκαν την πρόκληση και την έφεραν εις πέρας! Δείτε παρακάτω τον μεταφρασμένο πίνακα:
* Επόμενη δραστηριότητα του προγράμματος μας, η δημιουργία ενός συνεργατικού ψηφιακού βιβλίου σχετικά με τα ανθρώπινα και ψηφιακά δικαιώματα και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης. Οι μαθητές ανέλαβαν το Δικαίωμα της Προστασίας των προσωπικών μας δεδομένων (Άρθρο 8 της σύμβασης) και το αντιπαράθεσαν με το Δικαίωμα της ψηφιακής ιδιωτικότητας. Για να στηρίξουν την άποψή τους, σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονεί η ΤΝ στο άρθρο 8, ανέφεραν τα παραδείγματα των εφαρμογών ΤΝ, DeepFace και OpenFace.
* Με βάση το Άρθρο 19 της Διεθνούς Σύμβασης των Δικαιωμάτων του παιδιού (προστασία του παιδιού από κάθε μορφή βίας), οι μαθητές δημιούργησαν ένα video για τον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό. Σε αυτό το βίντεο γίνεται αναφορά στις κατηγορίες του bullying αλλά και σε λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τα θύματα και τις οικογένειές τους. Το video αυτό απέσπασε το 2ο βραβείο στον Πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό "Λέμε ΟΧΙ στον εκφοβισμό" του Βρετανικού Συμβουλίου και του ιδρύματος Ολυμπιακής εκεχειρίας. Επίσης, διακρίθηκε ως μια από τις καλύτερες μαθητικές δημιουργίες στον Πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό Bravo Schools 2021 του QualityNet Foundation. Αποσπάσματα του video παρουσιάστηκαν και στην πρωινή εκπομπή "Συνδέσεις" στο κανάλι της ΕΡΤ1.
* Με 2 live συναντήσεις μαθητών των σχολείων της Ελλάδας, της Κροατίας και της Τουρκίας ολοκληρώνουμε σιγά σιγά τον πρώτο χρόνο του προγράμματος μας Τ4Ε. Οι μαθητές συζήτησαν και κατέγραψαν τις απόψεις τους σχετικά τις Ευρωπαϊκές δημοκρατικές αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα σε έναν ψηφιακό τοίχο padlet και έπειτα έπαιξαν ένα Kahoot κουίζ για να ελέγξουν τις γνώσεις που αποκόμισαν.
* To poster των μαθητών μας για τα ψηφιακά δικαιώματα μεταφράστηκε από εταίρους μας στα Κροατικά και στα Τουρκικά. Ήταν μεγάλη τιμή για εμάς να δούμε το δικό μας infographic να μεταφράζετε.
* Το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση των φετινών μας δραστηριοτήτων από μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσω ενός ερωτηματολογίου google form. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία τους να συμμετάσχουν και του χρόνου στο project Τ4Ε: Democratic values in the era of A.I.